دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت های که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود.
دیجیتال مارکتینگ در یک کلام یعنی بازاریابی با ابزارهای دیجیتال.
به صورت کلی، هر کاری که شما در آن از ابزارهای دیجیتال (مثل ایمیل، سایت، پیامک و…) برای تبلیغات، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده کنید، نوعی بازاریابی دیجیتال است.
۱-بازاریابی محتوا :
به بازاریابی از طریق پیامهای تبلیغاتی و محتوای تولید شده به شکلهای مختلف در پلتفرمهای مختلف کسب و کار «بازار یابی محتوا» (Content Marketing) گفته میشود.
۲-سئو:
به فرآیند بهینه سازی برای موتور های جستجو به منظور فعالیت هایی مثل تولید محتوا -تدوین استراتژی محتوایی و طراحی و کد نویسی سایت گفته میشود.
۳-بازاریابی ایمیلی:
فراهم کردن امکان دسترسی به مشتریان و معرفی و تبلیغ برند و محصولات به مخاطبان که ایمیل مارکتینگ نیز نامیده میشود.
۴-بازاریابی موتور های جستجو :
فراهم کردن امکان دسترسی به کاربران از طریق موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ به منظور کسب و کار
۵-بازاریابی شبکه های اجتماعی:
استفاده از استراتژی «بازاریابی شبکه های اجتماعی» (Social Media Marketing | SMM) برای دسترسی به کاربران در شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک،، توییتر، پینترست و… به امری ضروری تبدیل شده است.
۶-بازاریابی ویدیویی:
ویدیو مارکتینگ به معنای تهیه ی ویدیو و تبلیغ و انتشار و در آخر تجزیه و تحلیل عملکرد ویدیو به منظور بازاریابی گفته میشود.
۷-بازاریابی صوتی :
با این که استفاده از محتوای صوتی به اندازه محتوای ویدیویی میان کاربران محبوب نیست، بازاریابی صوتی توسط رسانههایی مانند پادکست به یکی از روشهای بازاریابی پرکاربرد برای کسب و کارها در سراسر جهان تبدیل شده است.
۸- تبلیغات کلیکی:
در این روش تبلیغاتی، کسب و کارها تبلیغات خود را با استفاده از پلتفرمهای انتشار تبلیغات کلیکی در فضاهای مختلف آنلاین مانند صفحه نتایج موتور جستجو یا شبکههای اجتماعی منتشر میکنند.
۹-تبلیغات نمایشی:
تبلیغات نمایشی که با عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته میشوند از روش های محبوب و پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ است.
۱۰-بازاریابی موبایلی:
فراهم کردن امکان دسترسی مخاطبان به دیجیتال مارکتینگ بواسطه تلفن های هوشمند
۱۱-بازاریابی همکاری در فروش:
امکان فروش محصولات و خدمات از طریق منتشرکنندگان شخص ثالث یا همکاران فروش آنلاین که با نام افیلیت مارکتینگ نیز شناخته میشود.
۱۲-بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار:
کسب و کارها با استفاده از (اینفلوِنسر مارکتینگ) یا بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار» (Influencer Marketing) امکان دسترسی به مخاطبان از طریق کاربران مشهور در شبکههای اجتماعی را پیدا میکنند.
۱۳-بازاریابی روابط عمومی :
فراهم شدن امکان دیده شدن کسب و کار ها از طریق رسانه ها
۱۴-بازاریابی چریکی:
«بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی» (Guerilla Marketing) به کسب و کارها این امکان را میدهد که با ایجاد کمپینهای بازاریابی وایرال و نوآورانه، توجه مخاطبان را به برند خود جلب کنند.