طراحی بنر تبلیغاتی ثابت و متحرک

امروزه استفاده از بنر در تبلیغات آنلاین روشی غالب است. تبلیغ بنری که در صفحات وب ظاهر می شود از نظر جلوه بصری، محتوا و موضوع متفاوت است.

بنر منبع اصلی بازاریابی مبتنی بر اینترنت است و بستر جهانی برای قرار دادن اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات شما فراهم می کند. این مولفه گرافیکی تا حدودی شبیه به تبلیغات چاپ شده در مجله یا روزنامه است. اما طراحی بنر اختصاصی این توانایی را دارد که با هدایت مخاطب به وب سایت تبلیغ کننده، یک خواننده ساده را به مشتری بالقوه تبدیل کند.

بازاریاب های تبلیغاتی به طور مداوم به دنبال طراحی بنر جدید هستند تا توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنند و آنها را وادار به کلیک روی بنر کنند و برای این کار باید کنجکاوی بازدید کننده را برانگیزند.

تبلیغات بنری برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ آغاز به کار کرد و سپس استفاده از آن در بازاریابی اینترنتی رو به افزایش است. در حال حاضر، با افزایش محبوبیت بستر وب، بیشتر افراد و شرکت ها در حال استفاده از بنر برای تبلیغ خدمات، محصولات و وب سایت های خود هستند.

طراحی بنر ثابت 

در طراحی بنر به شکل ثابت باید در انتخاب نوشته و تصویر دقت فراوان را داشت و از عناصر بصری جذاب استفاده نمود تا میزان کلیک یا همان سی تی آر بیشتری را به همراه داشته باشد.
استفاده از کلمه “رایگان” می تواند CTR را افزایش دهد و بسیاری از مسائل این گونه که تنها یک طراح و گرافیست ماهر در این زمینه که دانش کار را داشته باشد و با روانشناسی مخاطب نیز آشنا باشد از عهده آن بر خواهد آمد.

طراحی بنر متحرک

در طراحی بنرهای متحرک نیز انیمیشن عنصر مهمی قلمداد می شود و باید با دقت استفاده شود زیرا هدف از انیمیشن جذب بازدید کننده است نه تحریک آن ها.
از انیمیشن باید به عنوان ابزاری مناسب برای جلب توجه استفاده شود و به همین دلیل توصیه می شود پیام اصلی را در آخرین قاب انیمیشن بگذارید.
همچنین استفاده از رنگ های روشن تری چون آبی، زرد و سبز نسبت به استفاده رنگ های سیاه و سفید و یا رنگ های تیره تر، میزان کلیک (CTR) بالاتری دارند.

فهرست