طراحی انحصاری لوگو یا آرم یکی از مهمترین اقدامات برای شروع یک کسب و کار است.
لوگو تصویری :
( لوگو نمادین یا سمبولیک)
لوگو تصویری شامل یک تصویر می باشد که سمبل کسب و کار می باشد و نماینده انتقال واضح یا انتقال انتضاعی (به سلیقه شما )کسب و کارتان می باشد.
لوگو تایپ :
( لوگو نوشتاری یا word mark)
آرم نوشتاری شامل نام کسب و کار می باشد که می تواند از فونت های مختلف دستی یا کامپیوتری استفاده شود .
لوگو ترکیبی :
( ترکیبی از لوگو تایپ و لوگو تصویری)
لوگو ترکیبی شامل لوگو نمادین و لوگو تایپ می باشد. در این حالت لوگو تایپ به انتقال مفاهیم لوگو تصویری کمک می کند.
لوگو لترمارک یا مونوگرام :
لوگوی لترمارک با استفاده از حرف اول نام شرکت یا … طراحی می شود و برای برندهای بزرگ مناسب می باشد.
سادگی طراحی لوگو:
هرچه لوگو ساده تر باشد بهتر در ذهن ها ماندگار می شود و درک مخاطبین شما بیشتر خواهد شد.
انتقال مفاهیم توسط لوگو:
حفظ سادگی در کنار تسهیل انتقال مفهوم و مقصود لوگو را، در هنر و ایده پردازی گرافیست ها می توانیم جستجو کنیم .
مقیاس پذیری لوگو:
وقتی لوگو را کوچک می کنیم، جزئیات آن حذف نشود.به عبارتی شامل جزئیاتی نباشد که مانع کوچک کردن لوگو شود.
مرتبط بودن طراحی لوگو:
ما گرافیست ها را هنرمندانی می دانیم که وظیفه ایده پردازی مرتبط با کسب و کار شما را دارند.
قوانین رنگ در طراحی لوگو:
در موقعیت سیاه و سفید یا تک رنگ هم باید بتواند کارایی داشته باشد و همنیطور لوگو می بایست با کمتر از رنگ طراحی شود .
قوانین ثبت در طراحی لوگو:
طراحی لوگو باید با قوانین ثبت علائم تجاری منطبق باشد.مثلا لوگو نباید از تلفیق چند لوگو دیگر طراحی شود.