تولید محتوا صوتی (پادکست) 

پادکست همان محتوا های صوتی هستند که با استفاده از نرم افزار های خاصی که برای گوش دادن به پادکست تعبیه شدند، میتوانید مشترک شوید تا پادکست ها را گوش دهید. به عبارتی دو شرط اساسی وجود دارد:

  1. اول اینکه کاربر بتواند مشترک محتوای صوتی شود.
  2. دوم اینکه یک سلسله فایل صوتی وجود داشته باشد تا کاربر بتواند اشتراک بگیرد در غیر این صورت برای یک پادکست نمیتوان اشتراک گرفت.

محتواهای صوتی مثل پادکست نیاز به اشتراک ندارند و شما می توانید حتی یک عدد نیز تولید کنید و از مزایای آن بهره مند شوید و با نرم افزار های معمول می توانید گوش دهید و مثل یک فایل صوتی ساده هستند. البته محتوای صوتی کاربرد های زیادی دارد که در ذیل به برخی  اشاره می شوند.

  • شما می توانید برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل تمامی محتوا های متنی سایت خودتان را به صورت صوتی هم منتشر نمایید.
  • شما می توانید آموزش های که دارید را به صورت صوتی تهیه و منتشر نمایید.
  • شما می توانید محتوای صوتی تولید کنید و در سایت های اشتراک پادکست بگذارید و سئو بگیرید.
  • شما می توانید محتوای صوتی تولید کنید و در اپلیکیشن خود به مخاطبین خود برسانید.
  • شما می توانید متن سخنرانی های خود را به صورت صوتی تهیه نموده و منتشر نمایید.
  • شما می توانید محتوای صوتی آماده کنید و به عنوان پیام خوش آمد بر روی تلفن سانترال خود استفاده نمایید.
  • شما می توانید محتوای صوتی آماده کنید تا در نمایشگاه ها از بلند گو پخش شود.
  • شما می توانید محتوای صوتی تهیه نمایید و از طریق مخابرات به موبایل ها ارسال نمایید.
  • شما می توانید کتاب هایتان را به صورت صوتی تهیه و منتشر نمایید.
  • شما می توانید محتوای صوتی آماده نمایید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
  • استفاده از محتوای صوتی در سئو سایت شما موثر است.
  • هزینه تولید محتوای صوتی بسیار ارزان است و جزو ارزان ترین روش های تبلیغاتی می باشد.
  • تولید محتوای صوتی باعث ایجاد برندینگ در ذهن مخاطب می شود.
    • “شرکتی که محتواهای ارزشمند خود را به صورت صوتی هم ارائه می دهد.”
    • “اولین شرکتی که در این زمینه محتوای صوتی هم به مخاطب های خودش می دهد.”

    این باعث می شود تا پیشرو بودن در تولید محتوای ارزشمند بیشتر به چشم بیاید.

  • تجربه کاربری منحصر به فرد و عالی را برای کاربران خود ایجاد می کنید و باعث افزایش رضایتمندی مخاطبین خود می شوید.
  • حجم محتوای صوتی نسبت به تصویری پایین تر است و کاهش سرعت کمتری دارد.
  • محتوای صوتی برای کاربران نابینا یک فرصت طلایی می باشد.
  • مطالب را به صورت صوتی می توان در حال رانندگی یا پشت ترافیک یا زمانهای مرده گوش داد.
  • با تولید محتوای صوتی احتمال بازگشت مخاطبین و به خاطر سپردن برندتان را بالا می برید.
  • با تولید محتوای صوتی رتبه سایت شما بالا می رود.
  • با تولید محتوای صوتی در وب سایت خود امتیاز سئو از گوگل می گیرید و همانند محتوای ویدئویی از امتیار جداگانه ایی برای سئو برخورداد است.
  • گوگل در حال تولید محصولی به نام “سئوی صوتی” است که خود نشاندهنده اهمیت این موضوع در دیجیتال مارکتینگ است.
  • اگر سایت و وبلاگ خود را صوتی کنید و در بالای هر صفحه، فایل صوتی همان صفحه را نیز بگذارید به گوگل در ارائه محتوای صوتی به مخاطبینش کمک بزرگی میکنید.
  • تیم پادکست گوگل می گوید: به زودی در نتایج سرچ های خودمان همانند ویدئو، پادکست را نیز خواهیم آورد.